Sunday 26 March 2017

Simpanan Emas - Kelebihan Public Gold sebagai Platform Jual Beli Emas

Assalamualaikum dan selamat sejahtera

Kali ini saya ingin berkongsi tentang kelebiahn Public Gold sebagai platform jual beli emas yang terulung di Malaysia setakat ini. Kita semua mengetahui kini terlalu banyak skim-skim pelaburan emas yang menipu orang ramai dengan berbagai cara. Jadi, orang ramai masih takut atau pun tidak celik ilmu tentang emas. Saya sendiri mengambil masa selama 6 bulan sebelum membuat keputusan untuk membeli emas Public Gold. Pertanyaan yang sering kali saya dapat adalah,
1. mengapa mahu beli emas jongkong, bukannya boleh dipakai pun?
2. emas yang dibeli tu betul-betul tulen kah?
3. boleh percaya kah syarikat yang menjual itu?
4. jika kita membeli emas jenama Public Gold, di manakah kita boleh menjualnya semula?
5. adakah emas jenama Public Gold ini diterima di Ar-rahnu?

Itu antara soalan yang sentiasa bermain di fikiran ramai orang. Alhamdulillah setelah beberapa bulan membuat analisis, pembacaan dan kajian saya yakin 200% Public Gold adalah emas yang terbaik sebagai pelindung kekayaan saya kini.

Kenapa Public Gold?

1. Ia ditubuhkan 8 tahun yang lalu pada tahun 2008 dan berkembang kini mempunyai 18 cawangan seluruh negara, termasuk terbaru di Indonesia yang baru sahaja dibuka tahun ini. - bisnes berkembang baik dan sistem pengurusan jual belinya kukuh. Ini bermakna urusan jual beli semakin mudah dengan banyaknya cawangan.

2.  di Anugerakan 2x oleh Malaysia book of records 1st Malaysian corporate company to produce certified gold and silver bullion bars locally. Enhance quality, engage assaying facility to conduct testing and certification of gold products

3. ada platform jual beli emas online yang membolehkan kita berjual beli 24 jam sehari di mana jua anda berada selagi anda ada akses ke internet. Ada official dealer utk memberi tunjuk ajar tentang pembelian, jualan semula dan bermacam-macam lagi tentang gold

4. Public Gold menerima 11 anugerah - pengiktirafan kepada syarikat - Malaysia Book of Records 2009 2010, The Star Outstanding Business Award 2011, ASEAN Retail Chains and Franchise Federation Award (ARFF) 2010, The Brand Laureate SMEs Chapter Award 2012

5. Setakat pemerhatian saya sejak 2010, Public Gold yang terbaik. Sebab paling utama, senang beli, senang jual dan paling penting, untung maksimumbila jual balik; (1) Harga lebih murah sekitar RM15 – RM20 segram berbanding kedai emas, (2) Susut nilai antara yang terendah di Malaysia, (3) Ada 18 cawangan & dealer banyak seluruh Malaysia, (4) Stok tiada had, dan (5) Public Gold jamin beli balik emas tu bila kita nak jual. Ada 5 lagi kelebihan emas Public Gold, boleh baca di  www.bit.ly/kelebihanemaspg .

6. harga jongkong emas lebih murah dari kedai emas
7. tiada yuran keahlian - beli emas dapat emas..duit tidak lebur utk yuran ahli
8. tiada gst - kerana IPM purely for savings and investment not for jewellery
8. susut nilai terendah di pasaran
9. stok tiada had
10. jaminan beli balik walau pun rosak
11. diterima meluas oleh ar rahnu - Tapi mulai Oktober 2013, Ar-Rahnu Bank Rakyat dan Ar-Rahnu Pos Malaysia terima semua jenis emas Public Gold dan beberapa jenama emas lain yang terpilih. Dua ar-rahnu ni ialah ar-rahnu terbesar di Malaysia. Ar-rahnu lain macam Ar-Rahn PKB, Ar-Rahnu Koperasi Tentera, dan Ar-Rahnu Ekspress, memang dah lama terima emas Public Gold.
12. keupayaan beli balik dalam jumlah yang besar
13. emas disertakan dgn sijil ketulenan - bentuk kad
14. Kini ada 3 cara jual beli yang sudah patuh syariah dalam Public Gold - beli secara tunai, beli emas dapat emas, secara easy payment purchase aka EPP - buat bayaran 10x max kemudian boleh dapatkan emas, beli secara online buat bayaran boleh collect di mana2 cawangan Public Gold dan Ar Rahnu pos. 

Sungguh mudah dengan Pubic Gold kan. Boleh hubungi Whatsapp saya 013-9307110 untuk pertanyaan dan bantuan dalam simpanan emas. 

Jumpa di entry akan datang. 

No comments:

Post a Comment